Olympische fakkel in Corfu

- #1 door Karel2
Olympische fakkel in Corfu werd gestart door Karel2
Op 21 april zal in Olympia de Olympische fakkel worden ontstoken bij de Hera tempel in oud Olympia.
Vandaar wordt de fakkel door lopers naar Athene gebracht, om vervolgens een rondreis te gaan maken die eindigt in het Olympisch stadion in Rio de Janeiro voor de opening van de Olympische Spelen 2016.
Vanaf Olympia maakt de fakkel een reis door Noord Griekenland alvorens in Athene aan te komen.
De fakkel wordt door lopers gedragen; iedere loper loopt 2 km met de fakkel en geeft hem dan weer door aan de volgende loper.
Op 23 april zal de fakkel op Corfu aanwezig zijn!
Onder de fakkellopers zal dit jaar ook een vluchteling meelopen en de fakkel 2 km dragen.
Mocht je in de buurt zijn, ga dan kijken.
Een belevenis op zich.
Meer
#2 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic Olympische fakkel in Corfu
Ga je het filmen voor ons Karel?
Lijkt me bijzonder om daar bij te zijn. Is dit trouwens de eerste keer dat de Olypmische fakkel op Corfu komt?
Meer
#3 door Karel2
Beantwoord door Karel2 in topic Olympische fakkel in Corfu
Volgens mij inderdaad de 1e keer.
Filmen gaat een beetje moeilijk met mijn mobiel; die kan alleen bellen en sms-en ;)
Misschien een foto maken? Zal wel kijken, eerst uitzoeken waar ie precies langs komt en of er een foto moment komt.
Meer
- #4 door Karel2
De Olympische vlam is vandaag ontstoken in oud Olympia.
Nu onderweg naar o.a Corfu.
Ik heb echter tot op dit moment géén informatie over het hoe, wat en waar.
Het leeft niet echt hier bij onze Griekse vrienden :angry:
Hoop dat ik hem toch nog kan zien :)
Ter compensatie in ieder geval een foto van het ontbranden van de vlam vandaag:

Bijlagen:
Meer
- #5 door Karel2
Gelukkig, net info gevonden. :cheer:
De vlam komt om 12.00 uur aan vanuit Igoumenitsa en gaat dan naar de Spianada, waar een korte plechtigheid gehouden zal worden.
Om 14.00 uur weer op de ferry terug naar Igoumenitsa.
Te volgen route : Kerkyraikos- Orpheus- Spianada- Kapodistriou- Anaktora- Panepistimio- Harbour.

Nu maar hopen dat het weer wat mee zit, want de vooruitzichten voor het weekend zijn wat minder, zelfs regen is niet uitgesloten..............
Meer
#6 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic Olympische fakkel in Corfu
Apart dat het niet zo leeft onder de Grieken, is toch een stukje geschiedenis. Hopelijk krijg je de vlam vandaag te zien Karel!

(ps, ik heb je foto even gedownload en toegevoegd, op de website waar hij stond was hij niet (meer) te zien :( )
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Karel2
Meer