Reclame borden.

- #1 door Karel2
Reclame borden. werd gestart door Karel2
Het zal de gemiddelde toerist niet opvallen, maar mensen die regelmatig op Corfu vertoeven zullen waarschijnlijk wél zien:
Langs de doorgaande wegen zijn bijna alle reclameborden verdwenen.
Op last van de burgemeester moesten ze verwijderd worden.
Reden zou zijn dat door de vele borden die langs de wegen stonden, er gevaarlijke situaties zouden ontstaan.
Volgens mij werkt het averechts; als je een winkel zoekt was het handig als je ruim van tevoren het uithangborg langs de weg zag staan.
Nu moet je extra goed kijken waar zich de winkel precies bevindt, dus langzamer gaan rijden of zelfs plotseling op de rem gaan staan omdat men er al is.
De meeste winkels liggen namelijk iets van de weg af en zijn dus niet zo goed te zien.
Nog een nadeel is dat winkeliers de borden wel naar beneden hebben gehaald, maar, na oud Grieks gebruik, ze langs de gevel op de grond laten liggen in de hoop dat er iemand komt die er interesse in toont en ze meeneemt :)
In ieder geval is er meer "lucht" op de wegen, al hadden al die reclames ook hun Griekse charme,
Meer
#2 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic Reclame borden.
Ik zal er eens op letten als ik er over 5 weken :woohoo: ben. Ik persoonlijk vond het ook wel wat hebben, het hoort bij Corfu. En zo nu en dan kwam ik nog iets interessants tegen om hier te plaatsen. Jammer van de oude Griekse gebruiken, beter ruimen ze de rommel direct op :(
Meer