volgend jaar naar Corfu?

#1 door Sylvia
volgend jaar naar Corfu? was gemaakt door Sylvia
Beste allemaal,

Als alles gaat zoals ik graag zou willen, gaan we volgend jaar voor het eerst (voor de kinderen) met het vliegtuig op vakantie.
De keuze is tot nu gevallen op Corfu. Dit is afhankelijk van een paar dingen.
Zijn er op corfu veel wespen? In welke maand is dit op het hoogtepunt? (ik heb een zoon die echt panisch is van wespen en zo erg dat hij dit jaar bijna alleen maar binnen zat op het moment dat we bij ons huisje waren (Nederland)
Hoe is de warmte op Corfu?
Wat is een goede plek om naar toe te gaan als je 4 mensen met 4 verschillende wensen voor op vakantie hebt: geschiedenis opsnuiven van het land waar we zijn, zwemmen, zonnen aan het strand, 2 kinderen waarvan eentje dan 11 en eentje dan 8.

ik hoor het graag van jullie!

groetjes,
Sylvia
Meer
- #2 door Miss Kerkyra
Beantwoord door Miss Kerkyra in topic volgend jaar naar Corfu?
Hi Sylvia,

Wat leuk en spannend voor de kinderen! Helaas zijn er op Corfu ook wespen, waar niet... De meeste wespen zijn er in augustus en september. Ik kwam dit tegen: www.wespenwijzer.nl/wespenseizoen/ Wil je dus geen Corfu wespen tegenkomen dan zou ik je adviseren om in mei, juni of juli te gaan. Mei is overigens prachtig, alles staat dan zo mooi in bloei. Nadeel is dat de zee nog erg koud is om in te zwemmen.

In de maanden juli en augustus is het behoorlijk heet, de maanden ervoor en erna zijn een stuk aangenamer. Zelf ga ik vaak medio september en dan is het vaak nog wel 25 graden.

Er zijn heel veel plekjes op Corfu geschikt voor gezinnen. Zoeken jullie een hotel of accommodatie? Zandstrand of kiezelstrand? Een auto huren is leuk om te doen, zo kun je gaan en staan waar je wilt met het gezin. Het OV is ook prima geregeld, maar dan ben je wel een stuk beperkter in je vrijheid.
Meer
#3 door Sylvia
Beantwoord door Sylvia in topic volgend jaar naar Corfu?
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

We zoeken een appartement zodat als de jongens naar bed moeten, wij niet mee hoeven nog ;)
voorkeur gaat uit naar zandstrand. Weet niet of ze de zee in gaan ergens. in NL in ieder geval niet.
Hoe is het verkeer op Corfu? Is dat erg chaotisch?

We zijn gebonden aan schoolvakanties en helaas valt de mei vakantie volgend jaar helemaal niet gunstig wat dat betreft.. en wil wel een beetje zonzekerheid op vakantie ;) wat een eisen allemaal he hahaha
Meer
- #4 door Miss Kerkyra
Beantwoord door Miss Kerkyra in topic volgend jaar naar Corfu?
Hi,

Aan de zuid, zuid-west, noord, noord-west en westkant vind je zandstranden. Hieronder wat appartementen die in leuke plaatsjes gelegen zijn. In deze plaatsen vind je o.a. restaurants en winkeltjes.

appartementen in Roda
appartementen in Paleokastritsa
appartementen in Agios Gordis
appartementen in Pelekas
appartementen in Glyfada

Zelf verblijven wij al jaren bij Spyridoula in Gouvia. Wij vinden het hier geweldig, het is echt ons 2e thuis geworden. Vele gasten komen hier jaarlijks terug. Het strand van Gouvia bestaat uit kiezels, echter ligt de accommodatie gunstig gelegen. Rustig, maar toch in de buurt van o.a. restaurants. Met de bus ben je binnen 30 minuten in Corfu-stad.

Het verkeer is in de drukste maanden (juli en augustus) redelijk chaotisch, echter als je je gezonde verstand gebruikt en je niet teveel aan trekt van de Griekse druktemakers is het prima te doen op de weg.

In alle maanden heb je genoeg zonzekerheid, al kan het in mei en september ook nog weleens regenen.
Meer