De bus nemen

#1 door Stephanie
De bus nemen werd gestart door Stephanie
Deze zomer zal ik verblijven in Perama (Aeolos Beach Hotel) en zou onder andere een daguitstap naar Corfu stad en naar Aqualand willen nemen. Ook zouden we naar Sidari willen voor Canal D'amour. De site van het hotel geeft aan een bushalte op 100m te hebben maar het is me niet echt duidelijk welke halte dit dan is welke bussen we zouden moeten nemen. Hoelang duren deze ritten?
  • Stephanie
  • Onderwerp Auteur
#2 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic De bus nemen
Hi Stephanie,

Wat leuk dat je naar Corfu gaat! Veel plezier alvast.

De bushalte ... is niet zoals wij hier in NL gewent zijn. Je vind de halte aan de overkant van de weg, als je het pad afloopt vanaf het hotel richting de hoofdweg. Er hangt een wit papier met tijden op een hek met heidematten. Er staan ook enkele bankjes. Ik heb even een printscreen voor je gemaakt van Google maps van de halte.

Vanuit Perama zul je altijd eerst een bus richting Corfu-stad moeten pakken om over te stappen. Er komen twee bussen langs Perama, de blauwe bus nr. 6 en de groene bus B7.

* Om naar Aqualand te gaan stap je in de stad over op de blauwe bus nr. 8 en ben je met ongeveer 20 minuten in Aqualand.

* In Corfu-stad kun je overstappen op een groene bus naar bijv. Sidari (groene bus A2, in ongeveer 1:15 ben je in Sidari).

Meer over de blauwe bus (stadsbus): www.corfugids.nl/praktisch/vervoer/dienstregeling-blauwe-bus
Meer over de groene bus (lange afstand): www.corfugids.nl/praktisch/vervoer/dienstregeling-groene-bus

Bijlagen:
Meer