Met de auto naar Corfu

- #1 door Michelle
Met de auto naar Corfu werd gestart door Michelle
Hoi allen,
Ik wil dit jaar graag met de auto naar Corfu. Is er iemand die dit ook al heeft gedaan? Hoe beviel het?
Wat is beter / prettiger; de boot nemen in Venetië of Bari?
Graag hoor ik jullie ervaringen!
Groet, Michelle
  • Michelle
  • Onderwerp Auteur
- #2 door Karel2
Beantwoord door Karel2 in topic Met de auto naar Corfu
Hoi Michelle,
er zijn diverse mogelijkheden om met de boot naar Corfu te varen:
Vanaf Venetië, Ancona, Bari of Brindisi.
Venetië en Ancona zijn het meest polulair; niet zover rijden en vanuit allebei de plaatsen gaan, meerdere, snelle boten.
Als je dus niet al te ver wilt rijden (nou ja, toch nog 1200 of 1500 km) is dat aan te bevelen.
Nadeel is dat de prijzen aan de hoge kant liggen, zeker als je een hut boekt.
Voordeel is de al genoemde kortere reistijd en het uitsparen van brandstof en tolgelden.
Het verschil valt dan nog wel mee.
De reis per boot vanuit VenetiË duurt ongeveer 20 uur, vanaf Bari 7 - 8 uur.
Wij maakten de oversteek altijd vanuit Brindisi, maar dat wordt steeds moeilijker; er gingen vorig jaar nog maar 2 boten per dag en dit jaar waarschijnlijk nog maar 1.
Het prettigt is volgens mij te vertrekken vanuit Venetië, met op de 2e plaats Ancona.
Meer
- #3 door
Beantwoord door in topic Met de auto naar Corfu
Wij zijn april 2007 vanuit Venetie naar Corfu gegaan.
De hut maakt het i.d.d. duur.
Je ziet dan ook veel mensen die op de gangen en onder trappen in hun slaapzakje liggen.
Er zijn ook slaapstoelen te huur voor ongeveer € 80,- geloof ik.
Er is genoeg te doen aan boord en wij zagen het als een soort minicruise en de tijd vliegt.
Je bespaart tevens kosten op een huurauto /scooter dat is ook mooi meegenomen
#4 door jurjen
Beantwoord door jurjen in topic Met de auto naar Corfu
Hoi Michelle,

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer vanuit Venetie met Minoan [url]http://www.minoan.gr[/url]. Ik vind de rij-afstand naar Venetie prima te doen en neem daar rustig de tijd voor. Een overnachting onderweg en eentje in Mestre zodat we geheel ongestressd, lekker uitgerust en op tijd in de haven zijn. Zoals de anderen al stellen kun je het met je accomodatie aan boord net zo duur maken als je zelf wilt. Naast minoan vaart ook Anek [url]http://www.anek.gr[/url] een regelmatige dienst tussen Venetie en Corfu. Minoan vaart in ieder geval ook vanuit Ancona.

Het is ons prima bevallen, onder meer om de volgende redenen:
- Niet midden in de nacht op Schiphol moeten zijn.
- Geen piepende poortjes, zakken legen of wat dan ook.
- Super relaxed inpakken, zeker met z'n tweeen in een middenklasser, ik heb de kofferbak net aan volgekregen op de terugweg en dan had ik nog ruim ingepakte souvenirs mee.
- Eigen auto onder handbereik op Corfu.
- Souvenirs mee kunnen nemen (ook zware)
- Als je onderweg ergens moet wachten (veerhaven e.d.) kun je dat leker in je auto doen, met eigen muziekjes enzo. Dat verslaat iedere wachtruimte.

Vorig jaar hebben we een combi Italie Corfu gedaan en dit jaar stappen we op de heenweg af in Igoumenitsa om eerst een stukje vasteland te verkennen. Daarna gaan we met een lokale ferry naar Corfu.

Jurjen
  • jurjen
#5 door Anoniem
Beantwoord door Anoniem in topic Met de auto naar Corfu
Ha, ik wil dit ook gaan doen, en vind de antwoorden informatief.
Ik ben benieuwd, want ik ben van plan om alleen te reizen, en ik vraag me af of dit wel veilig is.
ik ben geen bangerik, maar hou graag het zekere voor het onzekere. En hoe zit het met de mogelijkheid om tolwegen te vermijden, t/m Venetie?
Weet iemand zo wat de kosten zijn van de ferries vanaf Venetie of Ancona?

Groetjes, Ineke
  • Anoniem
#6 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic Met de auto naar Corfu
Hi Ineke, wat leuk! Ik heb me nooit onveilig gevoeld tijdens de keer dat wij met de auto naar Corfu zijn gegaan. Tolwegen vermijden is lastig, dan zal je binnendoor moeten gaan. Voor de kosten hoef je het niet te doen, de prijs (rond de 20 euro) viel ons destijds (2011) reuze mee. Als je via Oostenrijk gaat heb je ook een vignet nodig (40 euro was dat toen). Wij gingen in Venetië op de boot, ik durf je niet te zeggen wat de prijzen nu zijn. Ik weet nog wel dat ik het allemaal reuze mee vond vallen.

Heb je FB? Je zou de vraag ook op onze groep kunnen voorleggen. www.facebook.com/groups/corfu.lovers/
Meer