Nederlandse vereniging Corfu: Het Hol van de Leeuw

- #1 door Corfu Gids
Het begon in de jaren 70 met een koffie-ochtend hier, een verjaardag daar en een afspraak op de Platia, zodat de kindjes met mekaar konden spelen. In de jaren 80 groeide de groep, de koffieochtend werd gehouden in de ruimte van de Engelse club en later op diverse andere locaties. Er werd een begin gemaakt met Nederlandse les, in die tijd vrij provisorisch. In de jaren 90 groeide de groep Nederlanders, die in Corfu trouwden en in 1999 werd NTC school (Nederlandse Taal en Cultuur) opgericht, die later de naam De Leeuwenbekjes kreeg.

De tijd was rijp om ook een officiële Nederlandstalige Vereniging op te richten en dat was de geboorte van "Het Hol van de Leeuw". Ze hebben in het centrum van Corfu-stad een club-ruimte met schoollokalen, een uitgebreide bibliotheek voor volwassenen en kinderen en organiseren activiteiten zoals: een koffieochtend en koffie/borrelavond, sinterklaasfeest en Koninginnedag, surprise avond voor volwassenen etc. Je doet hen een groot plezier met lees-voer dat je niet meer mee wilt sjouwen naar Nederland of België (ook tijdschriften zijn welkom).

Heb je plannen om daar te gaan wonen dan kun je rekenen op praktische wenken en inlichtingen uit eerste hand. Je kunt contact opnemen met Janneke via e-mail. Email:

Wil je de vereniging steunen: donaties zijn altijd welkom en hun clubblad kan jouw toegestuurd worden.

Geopend op:
Vrijdag van 11.00-13.00 koffiemorgen
Woensdag van 20.00-24.00 borrelen
Let op: in de hete zomermaanden is de vereniging minder actief ivm de warmte en het feit dat velen van hen in het toerisme werkzaam zijn.

Adres: Spiros Rath 9 in Kefalomandiko
Lees meer
#2 door connypanoscorfu
Beantwoord door connypanoscorfu in topic Re: Nederlandse vereniging Corfu: Het Hol van de Leeuw
Goedemorgen allemaal,

Ik wist niet dat er een nederlandse vereniging was op Corfu reden te meer om er naar toe te verhuizen.

Even in het kort mijn naam Conny verliefd geworden op Panos een mega man van Corfu , ben er al een paar keer geweest en ik moet zeggen dit hadden wij niet verwacht ons nog zo te kunnen voelen.
Ik 45 en hij 43 echt geweldig. Maar het is geen vakantieliefde nee dat heb je niet meer op die leeftijd.
Maar hoe we de dingen nu verder aan moeten pakken is ons even niet echt bekend.
Ik heb in nederland me werk , huis en al het andere en hij heeft daar een huis , boot en dat is tevens zijn werk.
We willen graag bij elkaar zijn maar weten gewoon niet hoe we het aan moeten pakken.
Ik wil natuurlijk werken want om nou alleen maar vakantie te vieren nee niets voor mij, maar dan hoe kom ik aan werk waar kan ik de taal het snelste leren ook al spreken ze daar prima engels. Hebben jullie nog tips voor mij want we kunnen er niet nog een jaar op wachten om bij elkaar te zijn het leven is maar zo kort. HELP,HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus lieve nederlandse mensen daar op Corfu wie kan mij helpen (ons)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten Conny
  • connypanoscorfu
#3 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic Re: Nederlandse vereniging Corfu: Het Hol van de Leeuw
Ik snap je helemaal, steeds als wij op Corfu zijn, vinden we het heel erg weer naar huis te moeten, Corfu voelt voor ons aan als huis, maar helaas....wij zijn nu niet in de positie onze biezen te pakken en te verkassen. Zullen nog even geduld moeten hebben
Ik wens jou en Panos heel veel s6 met alles en waar een wil is is een weg, dus het lukt je vast en zeker wel !!!
Op dit forum zijn diverse mensen die op Corfu wonen, je kunt hun gerust een mailtje sturen hoor
Lees meer
#4 door Karin
Hallo,

Mijn dochter is 5 jaar geleden verliefd geworden op een ontzettend lieve Griekse jongen van het eiland Corfu. Waarvan wij dachten dat het een vakantieliefde was, bleek uiteindelijk echte liefde te zijn. Inmiddels loopt ze stage in Corfu stad en heeft ze hiervoor bijna 3 maanden gewerkt in het familie bedrijf in Agios Gordis. Het is inmiddels haar 5e jaar dart ze in de zomer meewerkt in het familie bedrijf en inmiddels heb ik vorig jaar ook de hele familie ontmoet, geweldige mensen!
Probleem is, ze heeft nog geen woonruimte en moet dagelijks vanuit Agios Gordis naar Corfu stad reizen.
Toen ik las van de Nederlandse vereniging dacht ik; wie weet kunnen jullie haar helpen? Haar Griekse familie zet er niet zo' n vaart achter om haar aan woonruimte te helpem, maar voor haar is het heel belangrijk... Ze loopt stage tot half februari...Hebben jullie misschien de Gouden Tip?

Groetjes,

Karin (de moeder)
  • Karin
#5 door Corfu Gids
Beantwoord door Corfu Gids in topic Re: Nederlandse vereniging Corfu: Het Hol van de Leeuw
Hallo Karin,

Wat is liefde dan toch mooi. Erg leuk voor jouw dochter. Nu hopen dat ze snel woonruimte vind. Als ik het goed begrijp zoekt ze woonruimte in of in de buurt van Corfu-stad? Als wij op Corfu zijn (zeer binnenkort) kan ik ook eens voor je rondvragen? Ik heb de mensen van het Hol van de Leeuw ook gevraagd of ze je wellicht kunnen helpen :)
Lees meer
#6 door Anoniem
Heb je al eens op de site van spiti24 gekeken?
  • Anoniem