Een huis kopen op Corfu

#1 door corfu-robot
Een huis kopen op Corfu was gemaakt door corfu-robot
Gepost door Eli::
Even een vraagje. Ik ben bezig om op Corfu een leuk, klein vakantiewoninkje te kopen. Kan iemand mij misschien iets vertellen hoe het zit met regelgeving en/of evt. verder tips, alles is welkom! Alvast bedankt.

Antwoord van Kerkyra:
Tripel c woont en werkt op corfu als ontwikkelaar/consultant en kan je miss. wel verder helpen

Antwoord van Karel2:
Wandel gewoon bij een makelaar binnen en laat je daar informeren. B.V. CPA, Kapodistriou 15 Corfu stad. Succes!

Michelle schreef:
Hoi,
Ik ben er ook mee bezig. Via Elxis ben ik veel aan de weet gekomen, zij organiseren ook regelmatig een open dag waar je dan alle info krijgt die je maar hebben wilt. Zie http://www.elxis.nl
Mijn ervaring tot nu toe is dat het niet zo heel erg ingewikkeld is allemaal als je je maar laat bijstaan door iemand met verstand van zaken. Wat wel ingewikkeld is, is de financiering. (Tenzij je het cash kunt betalen!)
Succes!

Antwoord Tripel c:
Klopt. Een huis kopen op Corfu/Griekenland is niet al te lastig. Je moet de regels weten, dan spreekt in principe alles voor zich. CPA en Elxis zijn beide goede partijen om info in te winnen. Ook ik heb hen bezocht voordat ik op Corfu wat ging kopen. Voordeel van Elxis is dat zij kantoor hebben in NL/Utecht. De communicatie gaat derhalve wat eenvoudiger. Nadeel van makelaardij op Corfu is dat geen enkele makelaar samenwerkt met de ander (-en). Elke makelaar heeft derhalve een selectief aanbod en zal proberen uit eigen bestand te verkopen. Uit eigen ervaring, derhalve ook deel van mijn werk nu, weet ik dat een onafhankelijke partij ter plaatse erg handig is en je (veel) geld kan besparen.
Je bent welkom wanneer je op Corfu bent. Ik kan je dan wellicht beter uitleg geven inzake eea.. Bel wel even vooraf, ik ben niet altijd aanwezig. 26610 94054
Meer